Thursday 3 May 2012

~satu permulaan~

Dear Me,
 Aku ingin memulakan sesuatu yang baru, dengan harap aku boleh sekurang-kurangnya  hampir dengan bayang kasih Rabbku...

Aku mahu buka lembar baru dlm hidupku, di mana fokus dan paksiku dekat dgn Rabb ku..aku tahu aku bukanlah baik, tp aku mahu mencuba mnjadi baik :D

Aku mahu kasih Rabb ku lebih dr aku mahu cinta B. Aku menjadi lebih tenang bila aku lebih mencari kasih Rabb ku dr mengejar cinta B. Dan aku tak sudah kurang peduli jika B lebih kan 3rd dari ku... bukan aku tidak peduli lagi, cuma ianya menjadi kurang signifikan dan kadang-kala, SUDAH TIDAK SIGNIFIKAN lagi bagiku....


Alhamdulillah, aku dipertemukan dengan FB KhadimulQuran, ia lebih sesuai dengan jiwaku... aku mahu menjadi lebih tenang kerana aku mulai ingat " Tak kisahlah jika B tak sayang aku lagi, lebih penting lagi jika Allah sayang padaku"

Bukan aku dah tak cinta B lagi...aku masih sangat2 menyintainya, cuma aku lebih mahu mencari Kasih Rabb ku. Jika aku berjaya menemui kasih Rabb-ku, aku tidak lagi akan menyakiti diriku sendiri, B dn 3rd.

Aku mahu memaafkan diriku dan 3rd. Aku mahu membebaskan diriku dari kepahitan dan kesakitan semalam. Aku mahu memaafkan B dari penipuannya kepadaku selama ini. Aku mahu memaafkan B atau pembohongan dan kecurangannya kepadaku sebelum ini, biarpun dia tidak melafazkan, tapi aku mahu memaafkan.. kerana dengan memaafkanya, 3rd dan lebih utama, diriku sendiri. aku mahu bebas... AZADI :DDD


dan aku juga mahu memaafakan 3rd... aku terlupa yang semua orang berusaha mengecapi sesuatu dalam hidupnya.. dan aku juga terlupa, mungkin ini juga satu pengorbanan dan kesusahan yang dialami untuk 3rd sebelum dia benar2 gembira dengan kehidupannya
.


Dan aku juga mahu terus bergerak ke hadapan. Aku mahu meninggalkan stesen duka ku ini, kerana aku telah menemui sebuah destinasi indah yang aku pasti penghujung bahagia. Jikapun aku tak tiba, aku pasti, aku akan menemui kemanisan dan pencarian cinta Rabb ku keran Rabb ku tidak sesekali meninggalkan aku bila semua orang pergi meninggalkan ku keseorangan.









Satu yang aku pasti kini, biar apapun yang sudah berlaku, sedang berlaku, dan telah berlaku di antara kami,




Aku masih mencintai B, aku mahu bersamanya hingga Jannah. Aku tahu dia suami yang baik, lelaki yang baik, dan dia sukar untuk meninggalkan Dhiya keran azali sikapnya begitu. Biarpun jika Dhiya seorang ammah pun, B pasti akan melayaninya dengan baik. 

Kini aku semakin meyakini, biar apapun yang berlaku dan akan berlaku, aku sudah kurang peduli, Segalanya menjadi pasti dan INSIGNIFIKAN bila


 dan



  Insha Allah, dan Alhamdulillah... aku bertemu Khadimul Quran di FB malam ini... terima kasih Durrah... Moga Allah membalas jasa kalian dengan cinta dan kebahagiaan hidup dan kelapangan hati..insha Allah... aku menemui banyak jawapan ku di sini, dan Alhamdulillah.. insha allah, aku akan menemui aku yang baru.. insha Allah dan Ilal Liqa'


No comments:

Post a Comment