Saturday 5 May 2012

kehilangan itu kesilapanku...

Akhir-akhir ini, makin kerap aku meneliti kepincanganku sendiri. Alhamdulillah, jiwa semakin tenang bila aku menyedari kesilapan ku... aku pernah terdengar... seorang ustaz berkata...
kenapa hati manusia hancur? kerana dia memberinya kepada manusia...

Betul kata ustaz itu jika kita memahami maksudnya... Jika kita memberi hati kita kepada bukan yang hak, tentulah ia akan hancur... sedayanya, kita harus menyerahkan perihal hati kepada Allah.




 Kesalahanku yang paling besar menyerahkan hatiku pada B dengan qadar sepenuhnya... aku mengantung harapan yang menggunung terhadapnya sehingga aku berputus harap dari rahmat Allah, Masya ALlah, sepertinya aku merasakan bahwa B lah sahaja yang dapat membahagikan aku... owh..!!! Alangkah tertipunya aku...


 Tapi kini, biarpun masih dihambat luka dan duka bila kepercayaan ku dikhianati, tapi aku yakin, ALlah mengurangkan cinta dan kepercayaan ku kepada B,supaya aku boleh memberi ruang kepada cinta terhadap Allah.


No comments:

Post a Comment